Develop your business, we will take care of the rest.
  • 12 lat na rynku

    usług księgowych

  • Wszechstronne doświadczenie

    kilkuset zadowolonych klientów

  • Księgowi z certyfikatem

    Ministerstwa Finansów

  • 12 lat na rynku

    usług księgowych

  • Wszechstronne doświadczenie

    kilkuset zadowolonych klientów

  • Księgowi z certyfikatem

    Ministerstwa Finansów

Human resources and payroll

We offer companies the following services in human resources and payroll related areas:

Human resources services

  • drawing up documentation regarding conclusion and termination of employment agreements in accordance with the applicable provisions of Labour Law;
  • keeping personal employee files in accordance with applicable regulations;
  • handling all issues associated with holiday leave, establishing the right to holidays and maintaining a register of holiday leave;
  • keeping a register of employee absenteeism;
  • drawing up and delivery to the employees of the required documentation concerning the course of their employment;
  • maintaining and updating the register of medical examinations and work safety and hygiene training;
  • collecting employee documentation in order to establish initial capital for social security purposes;
  • drafting the employer’s internal by-laws (work regulation, remuneration regulation, rules of the company’s social benefits fund);
  • handling employment under civil law contracts (commission agreement, contract for a specific task);
  • drawing up the required financial reports;
  • assistance in handling human resources issues in the company;
  • assistance in case of National Labour Inspection [Państwowa Inspekcja Pracy] and Social Security [ZUS] audits and handling post-audit issues.

Payroll services

  • drawing up payroll lists on the basis of remuneration systems and in accordance with the employment agreements used by the employer;
  • drawing up payroll lists for civil law agreements;
  • preparing remuneration for payment in the form of a text file compatible with the client’s bank software;
  • drawing up Social Security [ZUS] RMUA forms for each employee;
  • filling out and sending monthly declarations and nominated monthly reports to the Social Security Office [ZUS];
  • drawing up PIT – 4 tax information forms
  • drawing up annual income information forms ( PIT – 11 , PIT – 8B);
  • drawing up annual tax returns ( PIT – 40);
  • assistance in National Labour Inspection [Państwowa Inspekcja Pracy] audits;
© 2017 AVAYO

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Zamknij